ویترین خبر

ویترین خبر | اخبار در یک نگاه

ویترین خبر

ویترین خبر | اخبار در یک نگاه

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرنخ فروش (Lead) چیست؟

سرنخ فروش (Lead) چیست؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید خواندن این مقاله بهترین راه است. در این مقاله تلاش می کنیم تا هر آنچه که باید در مورد سرنخ فروش بدانید به شما ارائه نماییم.

سرنخ در بازاریابی چیست؟

Lead یا همان سرنخ یکی از کلمات کلیدی رایج در بازاریابی است. این واژه خصوصا در تونل فروش (که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد) معنی پیدا می کند. منظور از سرنخ در بازاریابی فردی است که به نحوی به محصول ما علاقه نشان داده یا در خصوص آن کنجکاوی می کند. اجازه دهید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم. فکر کنید که شما در سایت خود کفش می فروشید. در مجموع روزانه هزاران نفر به فروشگاه شما می آیند. برخی از روی کنجکاوی، برخی برای وب گردی و سپری کردن وقت و برخی هم با هدف خرید کفش. به طور طبیعی کسانی که برای خرید می آیند احتمالا به راحتی چند کلیک تبدیل به مشتری می شوند. آنها تصمیم گرفته اند از شما خرید کنند. اما بازاریابان از بقیه بازدید کنندگان صرف نظر نمی کنند. آنها وارد فروشگاه شما شده اند، باید به آنها چیزی فروخت. آنها سرنخ های فروش آینده هستند.

مثال دیگری می زنیم. فکر کنید شما یک مغازه شکلات فروشی در کنار خیابان دارید. افرادی که از کنار مغازه شما عبور می کنند و به ویترین شما نگاه می کنند سرنخ هستند. شما باید ویترین را به گونه ای طراحی کنید که وقتی سرنخ را گرفتید او را به داخل مغازه بکشانید. البته فقط ویترین ابزار شما برای کشاندن سرنخ ها به سمت فروش نیست. مغازه دارانی که از دادزن، تابلو های نورانی، عروسک ها و آدمک های متمایز و … استفاده می کنند نیز در پی ابزارهایی برای ایجاد سرنخ هستند.

چه ابزارهایی برای بدست آوردن سرنخ وجود دارد؟

این بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. اگر کسب و کارتان آنلاین است می توانید از شیوه های زیر برای ایجاد سرنخ استفاده کنید:

  • فرم جمع آوری ایمیل برای ارسال کد تخفیف، کتاب، مقاله و …
  • ارسال پیامک برای اطلاع رسانی محصول
  • استفاده از بنرهای آنلاین در سایت هایی که احتمالا مشتریان شما در نجا حضور دارند
  • تبلیغات موتورهای جستجو برای کلید واژه های مرتبط با حوزه کاری شما
  • نوشتن مقاله آموزشی در وبلاگ یا آکادمی سایتتان
  • انتشار کتاب الکترونیک در سایت های دیگر
  • رپورتاژ آگهی در سایت های خبری و خبرگزاری ها
  • چسباندن برچسب یا پوستر روی وسیله نقلیه
  • و …

همه این ابزارها به بازاریاب کمک می کند تا تعداد بیشتری سرنخ فروش بدست آورد و شانس های بیشتری برای جذب مشتری داشته باشد. برای کسب و کارهای سنتی نیز ابزار هایی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • ویترین مغازه
  • تراکت
  • داد زن
  • تابلو مغازه
  • و …

منبع: آتیسان

  • ویترین خبر ویترین خبر
  • ۰
  • ۰

چند روز پیش از طریق یکی از دوستانم در آتیسان با یکی از اساتید دانشگاه آشنا شدم، دکتر امیر ایازی. در مجموع چند ساعتی با هم صحبت کردیم و این نوشته حاصل صحبت های من با ایشان است. موضوع صحبت وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور در وضعیت فعلی بود. دکتر ایازی با وجود آنکه در رشته ای مهندسی درس خوانده بود به علوم انسانی علاقه بسیار داشت و روانشناسی را به خوبی می دانست.

با نظریات روانشناسان در سطح بالایی آشنا بود و تحلیل های دقیقی در این حوزه ارائه می کرد. نکته جالب دیگری که داشت توجه و آشنایی به مفاهیم قرآنی بود. سالها تلاش کرده بود تا از طریق روانشناسی و مفاهیم اخلاقی زندگی بهتری را برای خود، خانواده، دانشجویان، و هموطنانش به ارمغان بیاورد. نتایج کارهایش شد، شفای معنوی(تاکید داشت شفا را کسره بخوانیم).

صحبت در خصوص مفاهیمی مانند ازدواج موفق، دلالیل میل به ازدواج با دختر بزرگتر از خود در پسران، تربیت فرزند، موفقیت، وظایف والدین، ذهن انسان و اراده خداوند و ... در این دیالوگ بین ما رد و بدل شد. ایشان تمام این موارد را که بعضا با تخصص و حوزه مورد علاقه من یعنی کارآفرینی، موفقیت و کسب و کار نیز ارتباط داشت از منظر معنوی نگاه می کردند. برای مثال با معنویت چگونه می توان موفق شد. منظورم موفقیت مالی است!

شاید احساسی که در زمان خواندن کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری داشتم در من زنده شد. ارتباط مفاهیم موفقیت در زندگی و فرزند پروری با مفاهیم معنوی و اسلامی و استفاده از آیه های قرآن برایم آشنا و کاملا قابل درک بود، اما چگونه می شود از طریق شفای معنوی، خواسته های مادی را برآورده نمود؟ باید بپذیریم تاثیر معنویت بر انسان بسیار است و دین زیربنا است. حتی در امور دنیوی. همانطور که وبر می گوید.

آموزه هایی که در داستان موسی و شعیب بود و شیوه برخورد شعیب با موسی، ازدواج دختر شعیب با موسی و ... آموزه های جالب اخلاقی و روانشناسی داشت که تا کنون به آن توجه نکرده بودم (با وجود آنکه داستان را خوانده بودم و می دانستم). چقدر می توان از این داستان نکته روانشناسی و مهارت زندگی استخراج کرد. دکتر چنتایی از این مهارت ها را به من گفت. مثلا سنت غلط دختر بزرگتر اول باید ازدواج کند و تا او ازدواج نکرده نباید دختر بعدی را شوهر داد در این داستان رد می شود. ساده است اما برای من نکته جذابی بود.

این ها را گفتم تا به این نکته برسم، علوم انسانی جای تفکر، تامل و تعقل است. دکتر ایازی از منظر روانشناسی در آیات قرآن تامل کردند و نکات جالبی برایشان روشن شد. می توان در هر آیه تفکر کرد و درس گرفت. همین است که یک ساعت تفکر معادل 70 سال عبادت است.

تفکر در آیات قرآن و سخن بزرگان می تواند نتایج ارزشمندی را به همراه داشته باشد. مرهمی بشود بر دردها و شفای معنوی را برای انسان عصر شلوغ ما به ارمغان بیاورد. حتی اگر در عصری زندگی کنیم که عده ای پا را از انسان خردمند فراتر گذاشته و بخواهند انسان خداگونه باشند، باز هم می توان با خردمندی از معنویت کمک گرفت تا زندگی بهتری را تجربه نمود. زندگی با هیجانات مثبت و سالم تر.

داشته های معنوی خود را دست کم نگیریم، از معنویت در زندگی خود استفاده کنیم. گاهی آنقدر مدهوش تجدد می شویم که ارزشهای سنتی و معنوی خود را به دست فراموشی می سپاریم. اگر هدف زندگی سالم تر و بهتر است نباید نکات مثبت سنتی و معنوی را از خود بگیریم و تماما تسلیم تجدد شویم. به نظرم پیشرفت علمی در کنار آرامش معنوی لذت بخش تر خواهد بود.

دکتر نصیری

  • ویترین خبر ویترین خبر