ویترین خبر

ویترین خبر | اخبار در یک نگاه

ویترین خبر

ویترین خبر | اخبار در یک نگاه

  • ۰
  • ۰

هاست چیست؟

هاست به معنای میزبان است و به محیط مجازی گفته میشود که روی یک سرور برای یک وبسایت تدارک دیده میشود. امکان دارد بر روی یک سرور۶۰۰ ، ۷۰۰  و یا بیشتر سایت میزبانی شود. و تعداد سایت هایی که روی هر سرور میزبانی میشود به قدرت CPU و Ram  و فضای سرور و.. ستگی دارد.

شما حتی میتوانید لپ تاپ خود را به سرور تبدیل کنید ولی حواستان باشد سرورها ۲۴ ساعته روشن هستند و باید همیشه در دسترس باشند. اصولاً یک سایت خوب سایتی است که سرور آن قطعی نداشته باشد و همیشه در دسترس باشد اگر شما بخواهید لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را به سرور تبدیل کنید باید ۲۴ ساعته روشن باشد و همیشه هم به اینترنت وصل باشد، خب این کار هم فشار به لپ تاپ میاورد و هم اینکه شاید عقلانی نباشد. معمولاً سرورها از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می کنند.

سرور و یا هاست ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟
در مجموع میتوان هاست ها را به سه دسته از منظر نوع تکنولوژی آنها برای خدمات هاستینگ تقسیم کرد:

  • سرورهای اختصاصی
  • سرورهای مجاری (VPS)
  • سرورهای اشتراکی (هاست)

سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی همان طور از اسم آن پیدا است مختص شما است و با اشخاص دیگری مشترک نیستید و کل منابع سرور برای شما است. تهیه و مدیریت این سرور نیازمند دانش مرتبط با خود است تا بهینه ترین و مورد نیازترین سیستم موجود را انتخاب و خریداری نمایید. فعالیت با این سروها نیز از طریق ریموت صورت گرفته و پیکربندی آنها نیز کاملا در اختیار صاحب سرور است. هرچند جای نگرانی نخواهد بود اگر آشنایی کامل با فعالیت سرورها را ندارید. زیرا شرکت های ارائه دهنده خدمات، در قبال دریافت هزینه ای خدمات لازم در خصوص سرور را بسته به نیاز شما انجام و در مشاوره های خود سیستم مناسب فعالیت شما را به شما پیشنهاد می دهند. (البته اگر شرکت مناسبی را بریا خرید سرور انتخاب کرده باشید)

یک نکنه ای را در نظر داشته باشید گران بودن سرور های اختصاصی دلیل بر خوب بودن این نوع سرور برای کار شما نیست چه بسا ارزان ترین سرورهای مجازی از ارزان ترین سرورهای اختصاصی ممکن است بسته به فعالیت شما بهتر باشد. در کل باید به نوع و اندازه ی پروژه ی خود نگاه کنید و ببینید که چه امکاناتی لازم دارید. پیشنهاد ما این است که اگر پروژه ی شما خیلی وسیع است – منظور از وسیع را میتوان بیش از صد هزار بازدید در ماه در نظر گرفت – بهتر است به سراغ این نوع سرور ها بیایید.

سرور های مجازی (VPS)

مخفف Virtual Private Server به معنای سرور خصوصی مجازی است. سرور مجازی(VPS) محبوبترین نوع هاست هست. این سرور جزء سرور های اشتراکی است اما نوع اشتراک گذاری آن کاملا متفاوت است، منابع سرور بین تعداد محدودی سایت به اشتراک گذاشته میشود. مثلا بین ۱۰ تا ۲۰ سایت. سرور مجازی(VPS) بین کاربران خود تقسیم میشود و اگر یک سایت از منابع خود بیش از حد استفاده کند به بقیه ی سایت ها ضرری نمیزند و فقط خود همان سایت دچار اختلال می شود.

هزینه ی سرور مجازی(VPS) مطمئناً گرانتر از هاست های اشتراکی است ولی ارزان ترین این نوع هاست از گرانترین های هاست اشتراکی بهتر است. شرکت های مختلفی در این زمینه هستند که خدماتی را ارائه میدهند اما باید کمی جستجو نمود و بهترین آنرا با قیمتی مناسب پیدا کرد نحوه فعالیت با این سروها نیز همانند سرورهای اختصاصی از طریق ریموت و دسترسی مستقیم صورت می پذیرد.

سرورهای اشتراکی (هاست اشتراکی)

این نوع سرورها ارزان ترین نوع سرور می باشند و دلیل آن هم اشتراک گذاری بالای منابع بین کاربران است. بدلیل همین ارزانی، خیلی مورد استقبال واقع شده است ولی باید حواستان به چند نکته باشد. هاست های اشتراکی همان طور که از اسمشانپیداست، یعنی بین تعداد زیادی کاربر اشتراک گذاشته میشود، تعداد زیاد یعنی ۱۰۰ یا ۲۰۰  و…

پیشنهاد می شود از این نوع هاست ها برای راه اندازی اولیه سایت، پروژه های استارت آپی (ابتدای راه فعالیت جهت صرفه جویی در هزینه) و یا سایت هایی با ترافیک کم استفاده نمایید.مدیریت این هاست ها، بر خلاف سایر سرورهای اختصاصی و مجازی از طریق ابزارهای مدیریت هاست نظیر CPanel، Websitepanel،Direct Admin، Plesk و . . .صورت میگیرد.

 

  • ۹۸/۰۵/۳۰
  • ویترین خبر ویترین خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی